کافه...


by : x-themes

گروهی از فارغ التحصیلان دانشگاهی که در رشته خودشان بسیار موفق بودند به دیدار استادشان رفتند. خیلی زود گفتگو‌ها به شکایت و غرغر درباره استرس در محل کار و زندگی انجامید.
با پیشنهاد نوشیدن قهوه استاد به طرف آشپزخانه رفت و با قوری بزرگی از قهوه و کلکسیونی از فنجانهای پلاستیکی، شیشه‌ای، بلور، معمولی و گرانقیمت وارد شد و از آن‌ها خواست از خودشان پذیرایی کنند.
هنگامی که همه مهمان‌ها فنجان قهوه‌شان را در دست گرفتند استاد گفت: «اگر دقت کرده باشید، همه فنجان‌های گرانقیمت را برداشته‌اید و فنجان‌های ساده و ارزان قیمت باقی مانده‌اند. با اینکه خواستن بهترین‌ها  امری نرمال است ولی همین موضوع منبع مشکلات و استرس شماست.
مطمئن باشید که فنجان تاثیری برکیفیت قهوه نمی‌گذارد، در بسیاری مواقع حتی گرانقیمت‌تر از قهوه است و آنچه می‌نوشیم را پنهان می‌کند. در واقع خواستهٔ شما قهوه بود، نه فنجان ولی شما آگاهانه به دنبال بهترین فنجان‌ها هستید… و پس از انتخاب  به فنجان‌های یکدیگر نگاه می‌کنید.
حالا این را در نظر بگیرید: زندگی قهوه است: شغل‌، پول و موقعیت در جامعه، فنجان‌ها هستند. ابزار‌ها، زندگی را حفظ و کنترل می‌کنند و نوع فنجان، نه کیفیت زندگیمان را تعیین می‌کند  و نه آن را تغییر می‌دهد.
گاهی با تمرکز بر فنجان ما لذت قهوه را از دست می‌دهیم. مزه قهوه، نه فنجان‌ها!»
انسان‌های شاد بهترین‌ها را ندارند. آن‌ها از هر چیزی بهترین‌ها را می‌سازند. ساده زندگی کنید. سخاوت داشته باشید. عمیق دوست داشته باشید. عشق بورزید. با مهربانی صحبت کنید.



نظرات شما عزیزان:

اجی فرشته
ساعت22:12---25 آبان 1391
سلام اومدم سر بزنم دیدم به موقع رسیدم اپ کردی

خیلی قشنگ بود این داستان همیشه ظاهرای لوکس وشیک مرا فریب می دن طوری که از اصل قضیه خارج میشیم
پاسخ:are daghighan bara hamin ino gozashtam mc k omadi


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






†ɢα'§ : <-TagName->
پنج شنبه 25 آبان 1391برچسب:, 21:52 |- ♠♦کافه چی♦♠ -|

ϰ-†нêmê§